söndag 25 september 2016

Oskar Uncut: Dags att runda av

Min älskade och saknade Hattori-sko har ännu inte dykt upp och jag förutsätter att den aldrig kommer att göra det. Trist. Dagen efter att jag skrev mitt förra inlägg så snubblade jag över en rot uppe på Söderåsen. Fan! I ett nafs blev mitt andra skopar obrukbart efter att min stortå lyckats hitta en väg in igenom textilen - ut i friheten. Välkommen till Oskar Uncut där jag idag inser att vi - inte helt olikt min stortå - helt plötsligt kommer att befinna oss på andra sidan en magisk gräns, resans slut.




Till slut blev ändå två av de tre roterande skoparen obrukbara efter en resa med många sprungna mil. Jag fick rota länge innan mina snabba, superlätta tävlingsskor som legat längst ner i packningen tillslut kikade fram. Snabba skor till en snabb avslutning. På fredag morgon ska jag och Philip gå upp tidigt och duellera på löpares vis. Bokskogsmilen - min mil, mitt motionsspår ska avverkas i ett rasande tempo. Reglerna är enkla, först vinner, sist förlorar. Efter detta så väntar inget mindre än en brunch med Malmö Stads kommunfullmäktiges ordförande, Kent Andersson. Då hoppas jag att jag kan berätta om en avslutad resa och en suverän seger.

Efter denna slutspurt så väntar några lugna dagar innan vi beger oss mot vårt nya hem - författarhålan Jämshög. Ifrån lilla Jämshög (knappt 1500 invånare) kommer författarna 
Axel de la NietzeSven Edvin Salje, Pehr Thomasson och sist men definitivt störst 1974 års nobelprisagare Harry Martinsson. Jag och Philip siktar inte på något nobelpris direkt, men det känns bra att platsen vi valt inte på något sätt talar emot vår eventuella framgång. 

Exakt hur bloggandet kommer att gå till när vi skriver boken är lite oklart men tanken är att vi ska skriva om milstolparna i bokprocessen. På så sätt kommer ni att kunna fortsätta följa projektet hela vägen till dess slutmål - när vi (och ni) står med boken i handen. 

Nästa söndag kommer jag att skriva världens sista Oskar Uncut 
 (denna gången är det definitivt). Den stora finalen kommer förmodligen att bli episk. Missa inte det! Tills dess, simma lugnt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar