onsdag 3 maj 2017

53. Isamon, Gislaved


2 kommentarer:

  1. Som service till utländska turister borde fler motionsspår vara 16 km - och dessutom skyltade (primärt eller sekundärt) med engelska miles. För 10 miles (16,1 km) är ju en klassisk träningsrunda för engelskspråkiga löpare insåg jag när jag häckade på ett engelskt forum för några år sedan.

    Jag hoppas att Gislaveds Turistbyrå läser denna bloggpost. Hur mycket kan det kosta att sätta upp miles- och kanske halvmiles-skyltar på en redan befintlig bana? Inte mycket skulle jag tro. :-)

    Och behövs det ett tillägg på banan på 100 meter någonstans för att komma upp i 16,1 km så kan det knappast vara särskilt svårt att fixa till det heller.

    Har ni sett några miles-skyltade spår någonstans alls i Sverige? Eller är turistinfo på detta område lika eftersatt som jag misstänker. (Om ni sett det så hoppas jag att det renderat i pluspoäng och att dessa kommer längre upp på listan).

    SvaraRadera
  2. Kul idé! Vi får dela den inlägget med dem. Så vitt vi vet finns det varken "milespår" eller "tenmiles-spår" ute i landet. Oklart hur stort intresset är för internationell motionsspårsturism, men det borde vara större än 0 :)

    SvaraRadera