söndag 10 juli 2016

Oskar Uncut - Bakom kulisserna

Arbetsfördelning - Jag lagar mat och Philip bloggar. Jag lagar ekonomisk, näringsriktig men framför allt välsmakande mat samtidigt som Philip skriver blogginlägg som jag ibland tycker smakar lite väl bra. Därför lanserar jag nu min egen bloggserie (medan Philip sätter upp tältet). Välkommen till Oskar Uncut, dagens ämne är kaffe!

Philip och jag har delade meningar när det gäller kaffets betydelse för projektets framgång. Jag anser att kaffe - detta ljuva, becksvarta, skållheta gift - tillför guldkant på min vardag, jag blir glad. En glad Oskar = En bra Oskar leder oss till slutsatsen kaffe? Ja tack! Philip däremot ser mest på min kaffekonsumtion som en ekonomisk börda, ett resursslöseri och ett eventuellt beroende som jag "borde ta tag i". Som ni förstår leder detta till vissa prikära situationer.. Hur som helst kämpar jag på. Nu väntar en kopp te (som tydligen inte är lika ekonomiskt-, resurs- och beroendemässigt förkastligt) och lite planering inför morgondagen.

Simma lugnt,

Oskar

Dagens skribent

2 kommentarer:

  1. kaffe börjar varje dag
    utan kaffe blir jag svag
    the är inte lika bra
    för det säger min mama

    SvaraRadera