måndag 5 september 2016

Vretaloppet

Lite i skymundan av gårdagens Oskar Uncut hände en annan unik hållpunkt på resan. Oskars semesterweekend hade skapat utrymme även för mig och vikarie Henning att ta det lite lugnare, så utan något vidare krångel kunde vi tacka ja till Vreta Skid- och Motionsklubbs inbjudan att delta i det årligen återkommande Vretaloppet.

Starten på 15-kilometersloppet

Någon 15-kilometersklass blev det varken för mig eller Henning, vi nöjde oss istället med ett varv på den 7,5km långa banan. Ingen av oss hade väl egentligen tänkt ta i, men alla sådana tankar begravdes någon gång under startrakan. Själv var jag på förhand tveksam eftersom baksida lår inte mått så bra på sistone, men nu kändes bekymren som bortblåsta. Även Henning kom på andra tankar och i slutändan stod vi båda två på pallen. Det är lätt att vara positiv efter sådana framgångar, men det är otroligt hur kul det var att hitta tillbaka till tävlingsspåret. Även vädret, den roliga banan och de grymma arrangörerna kan ha influerat mig här, men redan nu ser jag fram emot 25-Manna, Bornholm Höst Open, Jämjöhalvan och andra lopp som är inplanerade sedan vi kommit hem igen. 

Delar av arrangörsgänget i Vreta SoMK



Det var en kort racereport från Vretaloppet. Alla resultat hittar ni på Vreta SoMK:s hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar