fredag 16 september 2016

Borta bra men hemma bäst

Idag är en speciell dag på resan. Oskar har återvänt hem till Malmö och laddar för deltagande i prestigefulla Fyrklubbs, årets viktigaste orienteringstävling för alla skåningar. Själv har jag tagit mig hem till Senoren för första gången på nästan tre månader. Skönt, men vi får inte bli för bekväma. Imorgon fortsätter utmaningarna. Under eftermiddag ska jag och vikarie Theodor Wahlbom avsluta Kalmar län och hela Småland med Emmabodas bästa motionsspår, sedan åker vi tillbaka till Karlskrona och Västra Mark. Där hoppas vi att så många som möjligt tar chansen att springa med oss. 18:00 samlas vi på parkeringen bakom omklädningsrummen!

Vintermorgon i Karlskronas skärgård
I morse vaknade vi i ett gammalt järnvägshotell i Alsterbro. 60-tal, riktigt spännande interiör. Kommunerna Nybro, Kalmar och Torsås avverkades i ett nafs. Dagens bild har inte så mycket med motionsspår att göra, men nu när jag ändå är ute på Senoren passar jag på att visa den vackraste bilden jag någonsin tagit här. Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar